Monday 19 September 2011

tetiba rasa nak make-up...

ntah ape hangin saya ari neh..sampi opis je cam nak makeup..hahhaa pelik bukan..?nape saya x makeup je kat umah..jwpn yg pasti adalah...saya ni bukan jenis yg suka makeup pun..hari ni je tiba2 dtg angin keperempuanan saya nak makeup...hurm nak makeup tp barang2 make saya ader ke???saya geladah tote bag then tgok ape je yg ade..hurmm kesian..just ada bedak..eyeshadow..lipbalm and lipstick jer...camm x ckup package jer kan..pe lagi rembat huda punya blusher dan ada punya eyeliner ( Blusher gue mana ntah hilang)..so package da ckup...ape lgi jom touch up!!

biasa la kan kalau jd pompuan ni...even x suka makeup pn kekadang tu nak gak melaram...even " mak nyah " pom lebih dr pompuan melaramnya...mak pun kalah nyahhh..

so klau nak simple makeup kita cuma perlu ada:

* compact powder/foundation/loose powder - hahahai baby powder boley ker???




* Blusher



* Lipstick




* eyeshadow




if nak over makeup ..boley tambah

* eyeliner
* lipsliner
* shimmer foundation
* mascara

...hahaha cam pandai makeup plak aku neh...

2 comments: