Sunday 16 October 2011

Olympus E -Micro Third Four Camera: berbaloikah??

Dah lama rasanya aku meroyan nak pakai camera yg guna micro third four system ni.sampai skrg pun belum berhasil memiliki lg ..dari EP1, EP2 dan skrg da kuar EP3 tp blm gak dpt beli cam neh! chait gaji ciput jer tp kehendak melampau2...isshh kekadang jeles gak ngn student2 IPT skrang ni..mana x nye lum keje lg tp sorang2 da gantung DSLr kat leher..pergghh terancam wa rasa beb...heran gak aku..byk sungguh duit depa2 ni..!hehehe gelak jeles ni!

smalam dgn mood shopping aku ngn shiqah singgah la satu kedai camera kat OneUtama ..Ingat nak survey PEN series EP3 tp malang nya harga lum release lg kat kedai tu so aku tgok je la yg EPL3, ni pun yg latest gak ...maunye x nangis bila nengok rege dia RM 2300+ ...tu pun dpat body ngn standard punya lense jer (14-42mm) klau da add on or top up itu dan ini maunye cecah RM 3000++ . ..wa nak nanges..ni kalau aku menabung tuk 3 bulan pun belum tentu lg dapat beli !!omg2..ikut hati nak jer aku pakai ccard! tp sumpah aku da jnji x nak pkai lg ccard..perit woooo. ckup la ngn hutang yg sedia ada skrg...:p




Olympus EP3


OLYMPUS EP3 & EPL3
sungguh kiut wa ckp beb..lau compare ngan DSLr mmg la ia klah dr segi hasil gambarnya tp dari segi reka bntuk dan size aku lg prefer camera ni. senang nak bwk kemana2..xberat cam DSLR..alah lau pakai DSLr pun tp amik gambar cam hampeh baik x pyah!!hahaha macam la aku terrer sgt bab2 shot gambar ni . .





Olympus EP3

InsyaAllah klau ada rezeki lebey nak jugak aku memiliki camera ni..tp yg pasti xtau la bile masanya tu..wa Allah hu a'Lam



2 comments:

  1. wah, me loike this camera. tapi kan, x mampu. so, beli je nikon biasa. huhuhu...

    ReplyDelete
  2. huhu sama la..bila ntah agaknye boley pakai:)

    ReplyDelete